2005年4月17日 星期日

I&#039M NOT A STAR

☆I'M NOT A STAR☆
Words & Music:SHUNZA
Arrangement:王繼康 Vocal:SHUNZA & JESSICA FOLCKER



SAIL OUT ON THE OCEAN OF LIFE
張帆在生命的海上
OF LOVE AND OF WISDOM
愛的海上 智慧的海上
BE GENEROUS TO THE GIVING SUN
對不吝付出的太陽報以寬容
AND BE MODEST TOWARDS THE BEAMS OF THE MOON
對月光回以謙卑


BE CALM ADMIST THE PULL OF THE TIDES
AND BE FRIENDS WITH, AND BE DEAR TO THE STARS
在浪潮的推拉之間保持冷靜
DO NOT COMPETE WITH THEM
勿存與之競爭之心
FOR THEY MAKE US SHINE FORM ABOVE
因為我們因它們的高掛而使我們得以發光


SEE, I'M NOT A STAR
知道嗎? 我不是星星
I'M JUST ME
我只是我
THAT IS ALL I WANT TO BE
我只想這樣
YOU ARE THE STAR
你才是星星
THAT I BELIEVE
那顆我所仰賴的明星
'CAUSE I CAN FEEL YOU IN ME...
因為我可以感覺到你 在我心裡


FIGURES WHY
想清楚 為什麼
I HAD TO LET YOU GO, YOU ARE SO FAR AWAY
我必需讓你自由 你如此遙遠
I WONDER IF I WILL EVER SEE YOU AGAIN
我甚至不確定還能再見到你
GIVE ME SIGN, MY FRIEND
給我一點暗示 我的朋友
THAT YOU ARE STILL HERE, INSIDE OF ME THIS TIME
讓我知道你一直都在,在我此刻的心裡
SETTING ME FREE, GUIDING LIGHT
讓我自由 引導我的光


SEE, I'M NOT A STAR
知道嗎? 我不是星星
I'M JUST ME
我只是我
AND THAT IS ALL I WANT TO BE
我只想這樣
YOU ARE THE STAR
你才是星星
THAT I BELIEVE
那顆我所仰賴的明星
'CAUSE I CAN FEEL YOU
因為我可以感覺到你
IN ME...
在我心裡


A LITTLE BOY ONCE SAID, "STAR, YOU'RE MUCH TOO FAR!"
一個小男孩曾問:"星星 你太遙不可及了"
"I CAN NEVER TOUCH YOU, NEVER KNOW WHAT YOU ARE."
"我摸不到你 也不懂你"
THE BRIGHTEST STAR THEN ANSWERED
那顆最明亮的星回答:
"BOY,I'M IN YOUR HEART!"
"男孩 我就活在A心裡"
"CAUSE YOU CAN ALWAYS FEEL ME, WE WILL NEVER PART!"
"因為你隨時可以感受到我的存在 我們永不分開"

'CAUSE I'M NOT A STAR
因為我不是星星
I'M JUST ME
我只是我
AND THAT IS ALL I WANT TO BE
而這就是我想要的
YOU ARE THE STAR!
你才是星星
THAT I ALWAYS BELIEVE
那顆我永遠信賴的明星
'CAUSE I CAN FEEL YOU
因為我可以感覺到你
'CAUSE I CAN , I CAN FEEL YOU IN ME...
因為我可以感覺到你在我的心裡





(朋友是能照亮生活的那顆閃亮的星)
(那一顆能讓人溫暖的星)

沒有留言: